Lee Ye-na

Lee Ye-na Professor

전공English education, English evaluation, Multimedia English education
연락처 031-850-9401 erena01@cha.ac.kr

학력

  • 고려대학교 영어교육학 박사

경력

  • 전) 숭실대학교 국제어학원 강의 전담 교수
  • 전) 삼육대학교 외래 교수
  • 전) 경민대학교 외래 교수
  • 전) 부산대학교 언어교육원 영어 전담 교수
  • 전) EBS 공무원 영어 문법 전담 교수
  • 현) 영어 평가 학회 편집 이사
  • 현) 차 의과학대학교 차오름교양대학 조교수

논문

  • 이예나. (2022). 인공지능 딥 러닝 기법을 이용한 영어 시험의 성적 예측과 활용. 영어교육연구, 34(2), 63-88. Lee, Y. N. (2022). Prediction of English test results using artificial neural network. Pan-Korea English Teachers Association, 34(2), 63-88.
  • 이예나. (2022). 텍스트 마이닝을 활용한 코퍼스 기반 영어 교육의 연구 동향 분석. 언어학연구, 27(1), 1-25. Lee, Y. N. (2022). Exploring corpus-related research trends in English education based on big data: Using text mining. Journal of Linguistic Studies, 27(1), 1-25.
  • 이예나. (2022). 텍스트 마이닝을 활용한 영어 말하기 교수 및 학습의 연구 동향 분석: 매트릭스 분석과 토픽 모델링의 활용. 외국학연구, 59(1), 103-132. Lee, Y. N. (2022). Analysis of Research Trends Utilizing Text-Mining on English speaking education and learning. The Journal of Foreign Studies, 59(1), 103-132.
  • 이예나. (2021). 코퍼스 지표를 활용한 모의 토익시험의 유용성 검증: 난이도와 변별도 분석을 중심으로. 한국콘텐츠학회논문지. 21(10), 576-593. Lee, Y. N. (2021). Verification of the Usefulness of the Mock TOEIC test using Corpus Indices: Focusing on the Analysis of Difficulty and Discrimination. The Journal of the Korea Contents Association, 21(10) 576-593.
  • 이예나. (2021). 성적 자료를 활용한 모의 토익 시험의 유용성 검증. 언어학연구, 26(2), 141-165. Lee, Y. N. (2021). Usefulness verification of the mock TOEIC test using test scores. Journal of Linguistic Studies, 26(2), 141-165.
  • 이예나. (2020). A Validation Study of TOEIC based on Test Usefulness. 고려대학교 대학원 박사학위논문. Lee, Y. N. (2020). A Validation Study of TOEIC based on Test Usefulness. Unpublished doctoral dissertation, Korea University, Seoul,
  • Korea.
  • 이예나. (2020). 영어 능력 평가 도구로써 토익 시험의 구인 타당도 분석. 영어평가, 15(2), 149-167. Lee, Y. N. (2020). Analalysis of the construct validity of the TOEIC test when used as an English proficiency evaluation tool. English Language Assessment, 15(2), 149-167.
  • 이예나. (2020). 코퍼스 분석을 통한 토익 시험의 유용성 검증: 시험 유형별 집단 간 차이 분석. 학습자중심교과교육연구, 20(3), 1059-1084. Lee, Y. N. (2020). Usefulness Verification of TOEIC Test through Corpus Analysis: Analysis of Difference in Respective Type Groups in Test Performance. Korean Association For Learner-Centered Curriculum And Instruction, 20(3), 1059-1084.
  • 이예나. (2019). 학습 동기가 학업 성취도에 미치는 영향과 자기효능감의 매개 효과. 언어학연구, 24(2), 127-152. Lee, Y. N. (2019). The influences of college students’ learning motivation on academic achievement. Journal of Linguistic Studies, 24(2), 127-152.
  • 이예나. (2019). 토익 시험의 코퍼스 특성이 대학생의 성적 향상에 미치는 영향. 학습자중심교과교육연구, 19(18), 799-814. Lee, Y. N. (2019). The Influence of Toeic Exam Vocabulary Related Corpus Characteristics in Enhancing Test Results. Korean Association For Learner-Centered Curriculum And Instruction, 9(18), 799-814.
  • 이예나. (2015). 의미단위별 끊어듣기와 재생속도 변형이 대학생의 영어 듣기에 미치는 영향. Lee, Y. N. (2015). Effects of thought group pauses and play speed manipulation on college student’s english listening comprehension. Unpublished master’s thesis.

저서/역서/편서